Monitoring cen konkurencji

Monitorowanie ofert konkurencji, czyli jak trzymać rękę na pulsie

Obecnie wiele firm proponuje różne produkty w różnych cenach, jednakże niewielka część z nich odnosi prawdziwy sukces. Częścią sukcesu jest oczywiście sama promocja i marketing, jednakże monitorowanie ofert konkurencji daje wiele narzędzi do wybicia się, mimo nawet wyższych cen, czy względnie zaspokojonego popytu. Najbardziej podstawowym przykładem jest kontrolowanie cen konkurencji – dodawanie jako kontrofert do najbardziej zbliżonego nam przeciwnika handlowego jest na porządku dziennym – póki zysk jest zadowalający i nie trzeba opuszczać ceny zbyt nisko, warto czasem poświęcić ułamek dochodów, aby zyskać znacznie więcej klientów

Inne korzyści obserwacji konkurencji

Same bogactwo zaproponowanych produktów przez konkurencje może także być wskazówką – w przypadku zbyt bogatej i obfitej, lecz niewyspecjalizowanej oferty przewagę mogą zdobyć firmy proponujące towar i usługi z jednej, lecz wysoce profesjonalnej dziedziny. Czasem może dojść także do sytuacji odwrotnej; w przypadku klientów, którzy nie potrzebują wysoce wyspecjalizowanych przedmiotów czy usług. W dziedzinach szybko się rozwijających, zwłaszcza informatyczno-komputerowych, liczy się szybkość i jakość odpowiedzi na najnowsze nowinki i informacje podawane z góry, jak przykładowo nowe części składowe komputerów. Analiza sytuacji konkurencji może dostarczyć wiadomości niezauważonych do tej pory przez właściciela firmy – co jest obecnie na czasie, jaką ścieżką podążać w obecnych trendach. Czasem przypadki mogą być nieco bardziej drastyczne – wnikliwe przeskanowanie rynku, zwłaszcza lokalnego może skłonić do przeniesienia firmy, zmiany asortymentu lub, co najgorsze, likwidacji danej komórki albo nawet całej firmy. W bardziej pozytywnych aspektach można wymienić możliwość oceny jakości firmy konkurencyjnej – w przypadku analizy ofert można zauważyć absolutny brak kompetencji w tworzeniu strony internetowej lub całkowicie niesmaczną albo chaotyczną prezencję – świadczy to o możliwości wykorzystania niszy i wytworzenia znacznie lepszego jakościowego odpowiednika od już istniejącego. Oczywiście, tak jak w wypadku powyżej wymienionych przypadków może dojść do sytuacji odwrotnej – doskonale osadzony konkurent, całkowicie przygotowany i ze dużą bazą stałych klientów – nie jest to przeciwnik, którego łatwo byłoby obalić.

Możliwości analizowania konkurencji

Najprostszą metodą jest zawitanie do siedziby sklepu konkurencyjnego, wypytanie kilkunastu klientów co sądzą o tej firmie. Oczywiście te dane mogą być całkowicie niemiarodajne, niemniej jednak stanowią punkt zaczepienia. Wiek firmy, liczba pracowników i lokalizacja także mogą pomóc. Najważniejsza jest jednak analiza samej oferty. Często wypuszczane ulotki i gazetki pozwalają się zorientować w bogactwie asortymentu i wysokości cen zaproponowanych produktów. Czasem jednak nie mamy możliwości przeprowadzenia żadnego z powyższych kroków. Tu na odsiecz przybywa Internet – niemal każda strona obecnie posiada własną stronę internetową. Można także wyszukać we wszelakich internetowych bazach firm danej działalności – zawsze można znaleźć informację o samej firmie i tym co najbardziej nas interesuje – ofercie. Wszystkie te ogólne informacje, jak i bardziej szczegółowe dotyczące regularnego sprawdzania ofert konkurencyjnych umożliwia wychodzenie naprzeciw potrzebom klienta o krok szybciej od konkurencji i nieustanne trzymanie jej w szachu, co zapewnia stały dochód.

 Więcej informacji na https://dealavo.com/pl